Alla inlägg under maj 2009

Av Hanna - 28 maj 2009 21:18

Idag har det varit avslutning för Oliver på hans dagis. Magnus hämtade mig i malmö sen åkte vi till dagiset. Där barnen hade framföranden. Men Oliver var för blyg han ville inte vara med.

Var precis att han gick upp på senen när dom skulle få varsin ros och en reflex. Men det var nog bara för en av fröknarna kom och hämtade honom för varken jag eller Magnus fick upp honom.

Och som det blåste där inne på deras gård. Var meningen vi skulle grilla där, men dom ville gå till mormor & grilla där istället.

Så det gjorde vi. Mamma kom hem igår.Så dom ville ju träffa mormor.

Så vi grillade och åt och sen åkte vi till malmö igen..


Bye

Av Hanna - 26 maj 2009 22:06

Ikväll har det varit avslutning för Liams klass.

Det har varit framförande av barnen med pjäs där Liam var ett träd.

Sen var det sång & dans av alla barnen dom var jätte duktiga. & flickorna dansade och en liten tjej spelade cello.

Efter det var det information om hösten när barnen går över till 1an.

Set roliga var att den läraren som jag hade i 1-3 klass ska Liam också av i sin grupp :-) Skoj!!!


Sen efter det var det pick nick på gräsmattan. Jag och Magnus och barnen satt och fikade och dom lekte med sina kompisar..

Sen kom det lite åskknallar.. Så vi gick hem till Maria och Magnus.

Sen hämtade Mona mig..

Så åkte vi hem till mamma och vattnade hennes blommor.




Bye

Det var min Tisdag :-)

Av Hanna - 25 maj 2009 22:40


Hej!!!

Länge sen japp!!

Den 16e var jag och mona en sväng i danmark fast det regniga vädret..

Men vi hade jätte trevligt åt gott och tog en smarrig drink och tittade lite i affärer... Sen åkte vi hem till våra älsklingar och tittade på Melodifestivalen!!! Många bra låtar i år..

Norge var absolut en bra vinnare :-)

Sen på söndagen var jag hemma hos mamma & mina stora pojkar..

Sen nu denna helgen hade jag killarna igen.

Mamma var i Linköping hos mormor med mammas syster...

& hon skulle stannat till söndag men kom hem en dag tidigare då hon har problem med sitt ena ben och tyvärr ingen känsel på ena sidan av benet och problem med sin högra hand..

& det hade blivit värre så hon åkte in till akuten igår och blev inlagd.

Bättre det så dom tar reda på vad som är fel på hennes hand och ben.

Imorgon blir det magnetrönken för hennes rygg...

Läkana tror att allt beror på ryggen..

Så det får vi se i morgon vad dom ser..


Så i lördes hjälptes jag och Mona åt att städa nedanvåningen ordentligt..bytte även gardiner & hittade fina soffkuddar till henne. Sen lagade vi middag till mamma och moster. Mi moster fixade mammas trädgård. Sen tittade jag och mona på film. Blev rätt sent  01.30 ca. & Sen på söndagen åkte min moster tillbaka till göteborg, Mona körde henne till tåget.

& mamma blev körd av Mona till akuten...tack min älskade vän för all hjälp!!!!

Sen fortsatte jag städa ovanvåningen så nu är hela huset rent och fint.


Min syster var med mamma på akuten. Sen bytte jag av henne vi 18.30 köpte med mig mat till mammsen..


Men hoppas allt går bra imorgon...


Skrivet mer imorgon...


Bye




Av Hanna - 13 maj 2009 13:25

Hej!


Ja det var vad jag och Mona gick igår i raska steg i bokskogen!!! & bär vi gick vårt sista varv kom det ett rådjur mitt på stigen. Helt otroligt det bara stod där och studerade oss.

& jag lovar 2a varvet var mycket lättare! Det kändes underbart efteråt.


Sen när Benny kommer hem ska vi iväg och storhandla på Willys.

& sen får vi gäster ikväll.


Har varit förkyld först Elias sen jag. Har fortfarande en envis hosta kvar...

Hoppas den ger sig snart!!


Nu vakande lillen från sin middags lur..


får ta honom..


Bye




Av Hanna - 7 maj 2009 11:51

Ja då är man i Svedala idag.

Ska till fissan sparar ju 500 kr på att klippa och slinga det här. I malmö är det mycket dyrare.

Så får se hur det blir hoppas man blir nöjd.

Lillen har varit förkyld sen i måndags men nu är det bättre.

Men min näsa rinner men hoppas det inte blir mer...tar ibumetin så jag slipper bli kass..


Snart kommer nattis till mig vi ska dricka kaffe. Sen ska hon passa lillen när jag ska till frissan.


Annars är det lugnt händer inte så mycket.


Mona kanske kommer hit en runda ikväll :-)


Sen ska man hem imorgon och sen tillbaka på löradag till mamma. Då ensam utan lillen. Han får vara hos pappa.

Ska jag hit och ha pojkarna mysigt :-)


Bye

Av Hanna - 5 maj 2009 17:17

Hej!


Ja igår var man på sitt första spinning pass!!

Det var svettigt men så härlig känsla efteråt :-) Underbart!

Så det kommer jag absolut att fortsätta med :-)


Sen när jag kom hem hade min älskling lagat flä´skpannkaka. Gott!!

Sen såg vi en jätte bra film på kanal 9.


Sen trodde vi att vi fick sova men stackars lillen är förkyld och snorig och hostig. Så han höll oss vakna mycket i natt... Som han svettades stackars lille. Slutade med att han fick ligga utan tröja..


Sen har vi sovit lite på dagen och han verkar piggare :-)

Hoppas hoppas!


Ikväll ska jag och Mona iväg och städa hos Elsa.

Skönt att ha sällskap av Mona. :-)



Nu ska jag ge elias mat sen blir jag hämtad av Mona 17.45


Sen blir det nog en lugn kväll.


Bye



Av Hanna - 3 maj 2009 19:11

Ja valborg firade vi hos mamma med barnen, jag, Benny, Ulrika och Gustav.

Grillade och hade det trevligt :-)

Sen igår var vi i höör på marknad med Mona och Stefan, Emil, John & Benny, lillen och Liam & jag.

Tittade på veteranbilar och killarna kollade på tekniska saker. Liam gillade det absolut :-)

Oliver var hemma hos mormor han ville inte med. Han bakade sockerkaka som han bjod oss på när vi kom hem igen.

Så köpte pizza när vi kom hem vi var hungriga och trötta allihopa.

Sen på kvällen gick jag till Natally och drack te och pratade lite.

Fick även med en påse med kläder som hennes son växt ur, som pojkarna fick :-)


Så igår var en trevlig dag absolut men så trött jag var på kvällen...somnade gott kan jag säga..


Så skulle jag ut och gå med mona i skogen ikväll men det blev inget med det :-(


Min mamma gick inte med på att vara barnvakt till pojkarna ikväll den knappa 1 timme det hade tagit...tyvärr..

Så nu ska jag duscha pojkarna sen ska dom få frukt och borsta tänderna och sen är det sängen...


Imorgon ska jag hem igen...skönt!!! Borta bra men hemma bäst!!!


Bye

Ovido - Quiz & Flashcards