Alla inlägg under april 2009

Av Hanna - 27 april 2009 22:24

Hallå!!!


Ja då var det måndag igen.

Och imorgon fyller min älskling 31 år :-)

Vi firade honom i lördags men nått litet får man ju handla till honom imorgon.

Får knalla ner till Entrè imorgon med lillen :-)

Lillen sov jätte dåligt i natt så man var mör i morrse.

Tänkte att han sover nog på dagen.

Men nix pix!!! 45 min sov han och då dammsög jag lägenheten.

Så en liten lur kunde jag glömma..

Så var det tänkt att vi skulle spinna idag men vi ställde in för mona och Stefan styrketränade igår...

& jag var så trött och huvudvärk :-(


Men så gick jag och Mona i skogen istället rask takt som vanligt.

Det var skönt och min huvudvärk släppte.

Det är inte 2 km vi går utan 2,3 km ännu bättre.




Så stod jag och Mona och pratade lite och att hon trodde att en granne till henne är lesbisk.


Så sa hon att hon är ju lebbig!!! Lebbig på skånska = Hemsk, Äcklig 

Jag bara va!!! Lebbig!!!

Hahaha hon är maskulin!!

Ok hahahaha


Det blev ett gott skratt!!!


Nu ska jag kolla lite på hockeyn i förlängningen!!!


Heja Sverige!!!


Bye



Av Hanna - 25 april 2009 21:21

Ja idag har man varit i skogen idag igen och gått 2 km. Så skönt! & nu väntar vi på att Mona och Stefan ska komma.

Då ska vi se film och äta tårta och muffins :-)

Ska fira Benny lite idag.

Han fyller på tisdag men nu är det ju helg så vi passar på :-)

Vi har köpt presentkort på jack and Jones.

Behöver handla nån annanstans än dressman :-)



Så det var allt för denna gång


Bye


Av Hanna - 23 april 2009 23:29

Idag börjar mitt nya liv!

Varit ute i bokskogen och gått en bra runda i rask takt! Kändes härligt efteråt. I morgon blir det samma runda igen :-) Jag och Mona är duktiga :-)

& på söndag blir det spinning med Mona och Stefan.


Sååå skönt att röra på sig!!!


Nu ska jag titta lite på tv till sen är det nanna kudden som gäller..


Bye





Av Hanna - 21 april 2009 17:51

Ja idag är det tisdag och har varit en mycket lugn dag. Lillen har varit sällskaps sjuk idag :-) Mycket tid har gått till att gosa och leka med honom. Igår hade lillen feber tror han blivit lite förkyld. Igår var jag hos läkaren dom tog blodprover för att se om dom hittar vad jag är allergisk mot. Får svar om ca 10 dagar!

Är hos mamma nu men blir hämtad 18.30 ca.

Har inte hänt mycket idag tvättat hos mamma våra kläder. Så ingen skitig tvätt med hem.

Ja har inte så mycket att berätta....


Får se vad som händer ikväll...


Bye

Av Hanna - 19 april 2009 15:57

Oliver solar

Pojkarna badar

Hallå!


Ledsen för uppehållet inte blivit nån blogg på över en vecka typ!


Påsken har varit nbarnen kom på påskafton. Dom hade ju varit på Gran Canaria med sin pappa, farmor & faster med sambos. Vi firade påsk hos mamma Det var jag, Benny, Lillen & Liam & Oliver & Mona & Stefan och min lilla syster. Åt gott och hade trevligt. :-)

Sen har jag varit ivägi veckan med Mona och spelat biljard hon vann denna gången :-)

Men jag kommer igen :-)

Det var skoj.

Sen var jag på barnklädesparty hos maria i onsdags blev 2 st tröjor till Elias.

Sen igår var vi på spillepengen hade fika med oss var ute i solen härligt!!!


Sen åkte jag till svedala till pojkarna men dom hade en kompis här så dom hade inte mycket tid för mamma :-)

Men men...


Sen vid kl 20 kom Mona och vi åkte och hyrde 2 filmer: Patrik 1,5 & Livet från den andra sidan båda filmerna kan jag rekomendera!!! :-)


Så det blev sent igår la mig 2.30 gick upp kl 10.

Men det var en trevlig kväll :-) Sitta och prata och äta lite gott och kolla på bra filmer :-)


Sen nu idag har pojkarna en kompis här med så dom är ute och leker nu, dom har inte tid för mamma :-)


Så jag gick till Natally en sväng vi satt ute och snackade och solade & drack kaffe :-) Trevligt.


Sen ringde mamma och sa att pojkarna ville jag skulle komma hem...

Men nu är dom ute och leker igen men så är det ju....mysigt att vara ute i solen :-)


& Sen kommer Elias hit. Han är hemma med pappa nu :-) Sen ska vi sova här tills imorgon ska ju till läkaren imorgon.

Har ju bokat en tid sen 1,5 månad sen.

Måste dit dom måste kolla min mage och vad det är för allergier jag har.

Har haft sånt klydd nu i snart 7 år. & alla läkare har bara sakt kör uteslutningsmetoden med mat!!!! Har jag gjort. Tagit bort laktos, råg, fullkorn, olika kryddor.. Men nu har det blivit värre igen...


Nu är jag trött på det!!!!

Dom får fan ta blodprov på mig så dom kollar ordentligt!!!


Mår ju piss när jag får i mig nått jag inte tål.


Kan ju inte bo på toa!!!!


Nu ska jag ut i solen igen!


Bäst att passa på att få lite sol!!!



Så nu lovar jag att jag ska skärpa mig med bloggen!



Bye



Av Hanna - 11 april 2009 09:58



Sitter här helt nyvaken :-) Drömt som bara den inatt!!! Hela tiden har det känts som. Därför jag nog är seg i huvudet.

Igår kom Mona till svedala då jag åkte till mamma igår för att hjälpa henne städa. Vi satt och pratade och spelade en massa olika kortspel, skojigt!!!

Mona kan många kortspel :-)


Sen åkte hon vid halv 1 el 1.

Då var vi trötta :-) Vi hade jätte trevligt.


& ikväll blir det påskfirande med Mamma, syrran, alla 3 pojkarna, Benny och jag & Mona och Stefan.

Ska bli trevligt.


Så ska vi hämta pojkarna på sturup dom landar 19,10 är dom säkert bruna och fina :-)


Pratade med dom i torsdags ringde dom till mig dom saknade mamma :-) & Jag saknar dom min älsklingar.


Det var visst varmt 25-30 grader & dom berättade att dom drack olika fruktjuicer & badade massor!!!! Det var det viktiga :-) & om dom träffade lillebror på lördag när dom kom hem???? Klart dom gör!!


Dom har haft det mysigt på Gran Canaria skönt för dom.


ja allt just nu nu ska jag äta Frukke (frukost)



Glad påsk alla där ute som läser min Blogg!!!!

Bye

Av Hanna - 7 april 2009 23:48

Varit hos Mona med Elias. Killarna har spelat hemma hos oss :-)

Och vi satt och snackade och tog det lugnt och fikade lite, trevligt :-).

Så var vi ute på balkongen och rökte & gick in.

Efter ett tag upptäckte mona att det brann i askfatet och sprang och hämtade vatten. Då smällde det till... Askoppen sprack!! Så var där nån soppåse på balkongen så vi var rädda skulle ta fyr.. Men det klarade sig tur! Så kom min älskling och hämtade mig. Var en skön kvällspromenad.

Och nu ska vi sova..


Bye

Av Hanna - 6 april 2009 23:37

Hej idag har jag bjudit Mona på middag vi åt smarrig kinamat :-)

Hon behöver piggas upp, hon är tyvärr tvungen att avliva sin älskade katt Lucifer på Skärtorsdagen :-(

Så jag tyckte hon behövde nått annat att tänka på.

Så det blev 2 st stekt ris med blandat kött :-) & räkchips!!Mycket smarrigt :-)

Satt och pratade om allt möjligt som alltid :-) Alltid trevligt, vi har alltid nått att prata om Mona och jag.

Känns som vi varit vänner hur länge som helst.

Du är en underbar vän gumman!!

Sen åkte vi en sväng med bilen och ut till Limhamn.

Sen körde hon mig hem.

En mycket trevlig kväll :-)



Bye

Ovido - Quiz & Flashcards