Alla inlägg under september 2008

Av Hanna - 30 september 2008 11:41

Hej :)

Inte hunnit vara här på några dagar varit upptagen med min älskling och mina vänner.

Vi var på stora Bernstorp  Media Markert öppnade där i torsdags och Benny köpte en videokamera för vi ska kunna filma lillen när han kommer. :)

Sen gick vi och tittade lite. Sen i fredags träffade Benny en kompis och då hyrde jag och Mona en film och massor med godis!!!!! hehe Vi hade en mys kväll med bra film och godis och läsk. Sen när mona gick vid 1 slocknade jag direkt :) märkte inte när min älskling kom.

Sen på Lördagen tvättade benny under tiden när han fixade hemma åkte jag och mona till media market igen och köpte en mp3 spelare till hennes bror som fyllde 16. Sen till center syd. Gick in på New Yorker (har nog stavat fel hahaha) men men dom har mycket snygga kläder!!!

Men det kan ju inte jag handla NU. MEN SEN :)

sen åkte vi hem.


Sen på söndagen gick jag och min snygging upp tidigt så åkte vi till ikea och åt frukost och drack kaffe sen till Jägersro center och gick och tittade där handlade underkläder och strumpor och lite godis och gott till barnen på ikea. Så kom Mona och Stefan dit så gick vi runt lite benny köpte en kavaj med byxor :) och vi köpte lite kläder till lillen :) Sen fikade vi och sen åkte vi hem till benny och mig för jag skulle ta lite kläder för jag skulle vara hos mamma och vattna blommor och kolla huset när hon inte är hemma pga hennes jobb.

Så åkte vi och åt pizza alla 4a det var gott och trevligt :)


NU ska jag in i duschen efter att ha städat lite här... mwn skriver kanske mer ikväll :)


Men nu har jag uppdaterat er lite :)


Bye bye kram Hanna  


Av Hanna - 24 september 2008 22:44

Hallå:)


Idag har jag och Mona varit på rundtur på förlossningen i Lund.

Och barnmorskan som visade runt hon förlöste mig med Oliver rätt skoj :) att hon är kvar, ändå 5 år sen sist!

Så fint där är nu mot 5 år sen toalett och dusch i vart förlossningsrum. Och sterieo luxigt fanns inte för 5 år sen. & ett mysigt rum med badkar och mysigt allrum med TV mm.

Ja så dit vill jag absolut :) 

Ååååå det är så man längtar till man ska dit och lillkillen kommer <3

 

Mona tyckte också det var fint!!! Vi fikade äfter vi var klara och hade det skönt ute i solen.

Nu är jag inne hos min älskling :)

Han har packat min BB väska och handlat massor med gott :) Blev så glad när jag såg det vilka pappor gör så!!!!

Inte många kan jag säga :)

 

Men min älskling gör OCH HAN ÄR BARA MIN!!!! <3 <3 <3

 

Haft förvärkar nu på kvällen igen vi får se om nått händer snart :)


Nej nu ska jag gå till min älskling som siter och tittar på tv...

 

Vi ska kolla på film  Ha det gott och hot hehe bye bye Kram Hanna

 

Av Hanna - 23 september 2008 23:08

Hallå hallå!!!

Fotografering på Olivers dagis idag. Jag följde med för det var en ledig dag för olliver idag. :)

Så mammig han är ibland :) Han ville inte leka med sina kompisar utan sitta med mamma och läsa bok om dinusarior istället...Han är för go den ungen :) Han var uppe tidigt idag på morgonen kl 6 innan storebror :)

Så vi gick dit där han blev fotad sen gick vi på ett kondis och fikade sen hem.

Magnus hämtade dom vid 11.30

Var helt slut när dom gick så jag fixade lite sen gick jag och la mig kände förvärkar...

Somnade vid 13 vaknade 15...skönt

Gick upp satte mig lite vid nätet...fick förvärkar igen denna gången kraftigare...blev lite svettig...men det gick över :) Sen ännu en gång när jag hade ätit och pratade med min älskling <3

Ringde både lund och frågade lite frågor om hur länge man får stanna för jag har GBS. Fick stanna så länge jag kände jag behövde på patienthotellet med ammningen skulle funka.. Jätte trevlig tjej jag pratade med på förlossningen.

Ringde malmö kk också dom hade så överbelastat med kvinner som föder så jag hade fått vara på patienthotellet 1 dygn sen hem...för att det är mitt 3e barn..hade jag varit förstföderska hade jag fått stanna längre...

Så där har ni svaret om det inte är fullt vill säga på dagen D!

Pratade med min älskling!!!

Han är bara så underbar!!!! <3 <3 <3

Han åkte och handlade Alvedon till mig för att jag hade ont plus lite annat bra att ha till lille man kommer..

& lite smått och gott som vi ska ha med oss till BB :) Dricka godis kex..mm... Vad vill du ha frågade han!! Köp nått gott godis..Och det har han gjort min älskling <3

Fixat min väska har han också gjort med tanborste, tandkräm duschtvål mm. mm.

ÅÅÅÅÅ HAN ÄR SÅ UNDERBAR MIN ÄLSKLING, DU SKA BARA VETA HUR MYCKET JAG UPPSKATTAR DET DU GÖR OCH HELA DIG FÖR DEN PERSON DU ÄR!!!  LOVE U!!!!

Nu ska jag sova ska på ett möte imorgon sen in till stan och träffa Mona.  Jag och Mona ska till Lund på förlossningen på rundtur kl 13!!!

Natti natti Bye Bye

Kram Hanna

Av Hanna - 22 september 2008 12:27



Ja måndag var det idag!!!


Fick sova länge till 10!!! Mamma lämnade barnen på dagis och skola.

Och jag la mig vid 12 igår så skönt vaknade inte förän kl 04.30 LYX!! Hehe Sen fick jag sova länge :)

Pratade men nattis idag hon blir inlagd idag... Hon får ju inte behålla sin sond..så nu får hon in och ha dropp!! Lovat jag ska komma in och hälsa på i veckan.


Snart föräldrarkurs nu kl 14 med förlossningsfilm och smärtlindring :)


Benny tycker det är inressant och spännande :)


Sen ikväll är det föräldrar möte på Olivers dagis kl halv 7.


(se hur många gnälliga föräldrar där är idag??? (vissa gnäller alltid på allt)


nu ska jag ner och dammsuga och fixa mig benny hämtar mig 13.45


Skriver mer sen  :) Bye bye  kram Hanna



22.47 pip!!! Hehe


Ja då har man varit på föräldrarkurs. & såg film helt ok..den var rätt snäll :)


Mysigt att träffa min älskling en liten stund :) sen skulle han iväg och jobba igen stackaren...min älskade benny..

Och jag hämtade Oliver på dagis sen fick han titta på film medan jag dammsög..sen kom mamma och liam och vi fixade middag..

Så kom pojkarnas pappa så gick vi till olivers dagis på föräldrarmöte.

Fick se bilder på barnen via ett antal bildspel dom hade gjort. Var skoj att se!!! :)

Där var ett foto på oliver där han låg ner på marken med en karta framför sig och på den kartan var det 3-4 sniglar.. & han älskar djur av alla dess storlekar, han tar hand om dom och pysslar om dom mycket försiktigt...

Hans fröknar var så imponerade av att han är sån djurvän.

Hans ena fröken ska ordna det fotot till mig!! Det var så fint!!!! :)


Han har ett litet snigel bo här hemma med som han pysslar om.

& i helgen satt han och fixade och skulle ta ut alla sniglar för han skulle lägga nya grenar och gräs och blad till dom.

Kom det en pojke han är nog 3,5 år och trampade på en snigel.

Och oliver blev så ledsen...han grät för den lilla snigelns liv var slut!!!


Mammas lilla älskling..han var helt knäckt :(


Var hemma vid 20.30 då sov mammas killar gott :)


Ringde min älskling pratade med honom...saknar honom :(


Pratat med ullis hon och jag ska hälsa på nattis på torsdag har vi bestämt oss för :)


Hon behöver piggas upp!!! Trisst med sjukhus..Så vi kommer till hennes räddning på torsdag eftermiddag rycker vi ut!!! HAHAHAHAHAHA!!!


Nej nu ska denna böna sova :) Natti natti Bye Kram Hanna



Oliver ska ju fotograferas imorgon så vi ska vara på dagis kl 9!

Höres :)

Av Hanna - 21 september 2008 14:05

Första bloggen här då!!!

Ingen bra söndag idag :( Saknar Benny..och liam är på stridshumör!!!

Och jag har sovit dåligt i natt..somnade typ 01.30..efter att ha knaprat i mig massor med novalocol av halsbrännan som lilleman ger mamma.. Sen vakande jag kl 02.20 att jag var kissnödig..och sen upp varannan timme för babyn trycker på neråt...och är kissnödig igen och igen...så en hel natts sömn..vad är det *ler*

Hoppas du kommer snart :)

Funderar mycket på var jag är när det hela börjar??? hehe

Och att jag verkligen får tag på min älskling när det är dax..

Är lite nervös att jag är ensam när det hela sätter igång!!!

Fast det är mitt tredje barn är jag nervös :)

Ändå 5 år sen Oliver föddes ju...

Känner mig rastlös samtidigt som jag är trött...(låter skumt jag vet :)  )

Barnen är ute och leker..hoppas vädret håller i sig och inget regn, börjar mulna på nu...Mätt i magen är man ätit plättar till lunch GOTT!!!

Måndag imorgon igen..SAKNAR ATT JOBBA GÖR JAG KANSKE DÄRFÖR JAG ÄR SÅ RASTLÖS :(

Ska på föraldrarkurs imorgon jag och Benny kl 14-16 vi ska se förlossningsfilm...hehe se om killarna svimmar ler!! Sen på kvällen är det föräldrarmöta på Olivers dagis 18.30-20

Nu har jag skrivit av mig lite för idag... hörs igen :)


Kram Hanna 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards